Blind tower

Blind Tower (2002)

Blind Tower fue una foto-acción de 10 días durante la cual se instaló una cámara Polaroid en una posición fija, en lo alto de la torre Ludwigshohe en el bosque de Darmstadt, en Alemania. Cada visitante de la torre tomó una foto y la colocó junto a la anterior en el interior de la torre, formando una serie de imágenes que seguía hacia abajo el sentido de la escalera.
El encuadre siempre fue idéntico, las imágenes fueron cifras de la fractura dentro de la línea temporal del trabajo, una multiplicidad que nunca alcanzaba a completarse en un vano intento de registrar indetenidamente la escena exterior.
Blind Tower operó como un permanente trabajo en proceso y, al mismo tiempo, como la exhibición de un trabajo mutable. Cada nuevo visitante enfrentó una nueva versión de la instalación, mientras que a su vez la modificaba mediante la inserción de una nueva fotografía en la pared.
Una vez terminada la acción, las fotografías fueron enviadas a sus autores para acabar con el trabajo fragmentado y disperso.

 

Blind tower (2002)

Blind Tower was a ten day photo-action, in which a Polaroid camera was installed in a fixed position on top of the Ludwigshohe in the Darmstadt forest, in Germany. Visitors to the tower took a photograph using the camera and placed the image adjacent to the previous one inside the tower, forming a series of images that followed downwards the sense of the stairs. On September 8 at 7pm 2002, at the end of the action, 449 Polaroid photos were made. Participants worked within the strict parameters of an identical frame. The fixed camera provided an hermetical system of image making which was mutually arbitrary (in terms of the flux of time and external weather conditions), while rigorously structured.

The production of images systematically negated and encouraged free choice, while every image was constantly neglecting the previous in the attempt of being a faithful replica of the exterior scene. The images became ciphers for the fracture made within the time line of the work’s duration. The body of work disintegrated when the action was finished. Each piece was sent to their author as the group of images was fragmented and spread.